Czy polisa turystyczna obejmuje zachorowanie na COVID-19? Wyjaśniamy!

web surfing

COVID-19 wpłynął na życie każdego z nas. Dotknął niemal każdej sfery – także tej związanej z podróżami. Wiele osób planujących wakacje musiało zrezygnować z podróży celem zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby. Co jednak z osobami, które oszczędzały przez wiele miesięcy, aby pojechać na upragnione wakacje i już zapłaciły za wycieczkę? Czy ubezpieczenie turystyczne objęło także skutki pandemii?

COVID-19 a towarzystwa ubezpieczeniowe

W związku z pandemią towarzystwa ubezpieczeniowe szybko musiały dostosować się do nowej sytuacji, tym bardziej że w związku z nią wiele osób planujących wyjazd zagraniczny ucierpiało w sferze finansowej.

Regulacje towarzystw ubezpieczeniowych dotyczące pandemii zmieniają się niemal z dnia na dzień. Niektórzy z ubezpieczycieli obejmują swoją ochroną osoby chore, które wyjechały za granicę przed ogłoszeniem pandemii. Inne z kolei ochronę roztaczają nad wszystkimi osobami chorymi, niezależnie od tego, kiedy wybrały się w podróż. Niestety podróżujący nie mogli przewidzieć, które z towarzystw ubezpieczeniowych podejmie decyzję o pełnej ochronie w razie pojawienia się tak wyjątkowej sytuacji, jaką jest pandemia.

Rezygnacja z podróży – czy stracisz swoje pieniądze?

Wiele osób, które zdecydowały się na podróż zagraniczną, zanim jeszcze pojawiły się pierwsze wspomnienia na temat groźnego COVID-19, zastanawia się, czy są w stanie odzyskać pieniądze, które przeznaczyli na ubezpieczenie turystyczne. W tej kwestii nie uzyskamy jednak jednoznacznej odpowiedzi. Każdy z ubezpieczycieli również w tym przypadku posiada własne regulacje. Zwrot pieniędzy za opłacone ubezpieczenie może przysługiwać nam w wyjątkowych sytuacjach losowych. To czy towarzystwo ubezpieczeniowe uzna pandemię za takie zdarzenie zależy wyłącznie od niego.

Całe szczęście przyglądając się decyzji większości towarzystw ubezpieczeniowych dostępnych na rynku możemy zauważyć, że większość z nich wychodzi naprzeciw swoim klientom. Jeśli nie masz pewności, czy do tej grupy należy ubezpieczyciel, u którego wykupiłeś polisę, koniecznie sprawdź odwiedzając stronę internetową lub dzwoniąc na podany na stronie numer telefonu.

Kwarantanna w innym kraju a ochrona ubezpieczenia

Pandemia sprawiła, że coraz więcej osób nie wie jakie prawa im przysługują w obecnej sytuacji. Co z osobą, która wyjechała za granicę i została w obcym kraju objęta kwarantanną, wraz z którą w świetle umowy kończy się również ubezpieczenie? Niestety dla większości podróżnych wiadomość będzie przykra – znaczna część towarzystw ubezpieczeniowych nie traktuje kwarantanny jako leczenia, co oznacza, że osoba na niej przebywająca nie jest w żaden sposób chroniona. Czy jednak w taki sam sposób działa również Twój ubezpieczyciel? Musisz się przekonać sam, kontaktując się z nim bezpośrednio. W dobie pandemii niemal każde towarzystwo ma swoje własne regulacje, którymi się kieruje.

Stanowisko ubezpieczyciela w przypadku pandemii

Wiele osób może dziwić się postępowaniu towarzystw ubezpieczeniowych. Jednak wszystkie działania, które podejmują, mają nie tylko na celu ochronę ich interesów, ale również zdrowie swoich klientów. Wyjazdy zagraniczne stwarzają większe zagrożenie, dlatego rezygnacja z objęcia ochroną przypadków zarażenia COVID-19 pozwala wpłynąć na zdanie osób planujących podróż. Podróże zwiększają liczbę osób zarażonych, nic więc dziwnego, że zalecenia Ministerstwa Spraw Zagranicznych i GIS-u są jednoznaczne.

Wybór ubezpieczyciela, który zapewni ochronę

Jeśli wyjazd za granicę jest koniecznością i wiąże się z Twoją pracą, wybierz ubezpieczyciela, który ochroni Cię przed skutkami pandemii. Odwiedź stronę internetową https://kioskpolis.pl/ i wybierz towarzystwo, które oferuje taką możliwość.

Do zadań ubezpieczyciela, który zawarł w swojej polisie skutki zachorowania na COVID-19 należy:

  • pokrycie kosztów leczenie wynikającego z zachorowania na COVID-19,
  • pokrycie kosztów transportu do Polski, w przypadku gdy osoba ubezpieczona nie powróciła do kraju w ustalonym wcześniej terminie,
  • zapewnienie zwrotu kosztów w związku z rezygnacją z wyjazdu będącą wynikiem zachorowania na COVID-19.

COVID-19 zmienił diametralnie wszystkie branże na całym świecie. Zmiany nastąpiły również w towarzystwach ubezpieczeniowych, a w szczególności w działach dotyczących podróży. W końcu możliwość wyjazdu za granicę w czasach pandemii nie jest już codziennością, a w wielu przypadkach uznawana jest za brak rozsądku. Podróże w momencie największej zachorowalności przyczyniły się do dodatkowego jej zwiększenia. Dlatego tak wiele krajów zdecydowało się na zamknięcie granic, a w momencie, gdy liczba zarażeń zmniejszyła się kraje pilnują, aby każdy z podróżnych wykonał test zarówno przed wylotem, jak i będąc już na miejscu. Pamiętajmy, że zdrowie w czasach tak groźnej pandemii powinno być stawiane na pierwszym miejscu.